16 August 2012

it's comin' babeh

Waaa...tajuk tak boleh 'potong'...kata ganti kepada 'blah'..ha3.assalamualaikum.apa khabar semua.ewah....lari dari kebiasaan kan. haahahahaha
maklumla ...posa dah nak habis...
alhamdulillah....posa tahun nih berjalan lancar dan tinggai lagi brapa hari kita nak merdeka dah...seronoknya dah nak hari raya...sedih jugak nak tinggai ramadhan...bulan paling banyak kesabaran aku praktikkan...insyaallah mudahan selepas ramadhan pun, tahap kesabaran masih kuat dipraktikkan.
Alhamdulillah dan terima kasih Allah kerana telah memudahkan segala urusan si  kenit aku tue....selesai satu bab yang selalu buat aku runsing dan sekarang semuanya dah settle, just ikut beberapa followup yang dokter aturkan aje....Ok..satu hal dah beres dan ada lagi satu isu penting yang sampai hari nih belum beres...TUKAR....HA3...bukan tukar barang tetapi aku nih ha nak tukaq dok tak lulus sedia..meluat sungguh...opss...tak buleh  meluat bak kata mak aku...kena sabar dan sabar..usaha2 dah...so tunggu ja..mana taw ada keajaiban berlaku...ya ka....4 kali dah keajaiban berlaku iaitu...permohonan puan untuk bertukar adalah TIDAK DILULUSKAN....haaa...keajaiban sungguh la tu...heheheheh..tak pa lah....balik kepada asal...belum ada rezeki...Allah tau apa dia dah atoq utk kita kan....ermmm...dah....tak maw cakap dah bab tu...sedih....meh kita cakap bab raya...baru ada hepi sket...
Raya tahun nih , raya di Air Itam, Jitra...umh mak kepada suami aku yakni mak aku jugak la...hehehehe...aku dah pos laju anak aku awai2 supaya aku buleh jadi bujang sat...ala..sat ja pun ...bukan lama...pasai aku kena keja lagi ni...esok last kerja..pahtu nak balik kg dah...syoknya....dah kawen baru terasa suasana nak balik kg, maklumla baru ada kg...kalau dak kg memang dok ada sedia...nama pun dok kampung kan....
Kueh, kerepek semua dah boh dalam kotak dah..malam nih cuma boh baju2 nak pakai, baju raya dalam raga siap2.esok 'pah kerja' nak terus balik ja...aku boh baju dlm raga ja...malas ah nak pack cantik2 dalam beg, bukan nak naik flight pun..naik keta mesia ja pun...g pun aku kan 'rajin' tahap dewa...agak2 tak dan campak2 ja dalam raga tu..senang...simple..mudah...cepat....ha3..(sebenaqnya dah bangsa malaih kan)..Haa...kalau rajin aku nak buat kek sebijik dua...org kg order plak..ishh....malaih nya rasa...tgk la kalau dan, kalau tak dan balik buat kat ayaq itam la...g pun raya ahad..buat awai2 satg tak sedap plak kan...ceh mcm sedap sgt kek aku tu kan....kalau tanya ain, kompen 200 percent dia kata sodappppppp....Apa lagi ekkk...ermmm...tak dak pa dah kot..bab2 kueh settle dah kot..hope so la..
Cuti raya aku tak amik kotttttttttttt.....tang kot tue sebut panjang2....hehehehe...maklum la...cuti aku kan tinggai brapa hari ja tera nak ujung taun...maw kot tecemas demam ka, pa ka...kena la amik cuti kan...so...cuti raya wasn't in my list..ewah....wellll...kita merancang tetapi Allah yang tentukan...so jgn lawan kuasa k...mana tau aku kata tak cuti, tetiba aku jd malaih gena....haaaa....tat's y la..merancang dulu....kahkahkahkahkahkahkah...akai tak mau mai keja....G pun keja aku la skop dia ada kurang sket...LEGA den....buleh aku update blog kerap sket...yaka kerap....tak pa la...wait n c....haiii...nak type apa lagi ekkk...tera dok rajin nih....emmm haaa
SELAMAT HARI RAYA KEPADA SEMUA PEMBACA TEGAR BLOG AKU...(ceh..mcm ramai nau org baca kan...piiiraaah pae)...agak2 sapa pernah terasa hati ka pa...aku mohon maaf yea...marilah kita semua bergembira di hari raya k...till then.....bubbye

No comments: