24 November 2008

cerita kemarin dan semalam

~

Emmm...senin..hari yang mungkin ditunggu2 oley smua tapi bagi aku yg sgt nakai nih..ari senin selalu membusankan aku...hampa bosan tak?...bosan gak!..cun..! meh gimme 5 ngan ako..ha3....memandangkan aku busan so jari aku rajin nak menaip ari nih..kalau aku tak busan jariku pun malas nak menaip..keh3....

Cerita kemarin dan semalam?...ermm..apa ekk...haa...opss...sebelum tue dimintak pembaca2 semua bersabar dgn cerita aku yg mungkin agak poyo dan 'kamjad'...hahaha...

Okay..hari sabtu yg lalu..da lama ekk..rasanya baru 2 hari melepasinya..ha3...aku bangun tido pukol 12..har3..ada geng tak nih yg suka bangun lewat..ha3...aku bangun..aku baca paper..pahtu aku layan astro..pahtu aku layan kucin sat..pahtu aku lepak depan tv sambil sembang ngan adik2 aku yg sgt ramai tue pahtu..oohh lupa lak...tak mandi g..har3..okay..da siap mandi aku sgt la busan tak tow nak wat apa..then adik aku ajak g kenduri classmate dia..aku pun dengan bangganya berkata orait...aku pun tak pi mana ari nih...so dipendekkan cerita setelah besiap2 ala kadarnya, aku pun ke rumah kenduri tue...haa..lupa lak nak bagi taw...aku tak makan lagi..maklumla bangun sgt "awai'..ha3..
ni pengantinya

ni adek ako

So..selepas mengenyangkan diri..terus la masuk jumpak pengantin dan setelah dapat apa yang dihajati..kami pun beransur pulang...ha3...mesti uols nak taw kan apa kebenda yang dihajati?...ha3....goodies ar..ho3..eleh...mcm la uols tak teringin kan bila g umah kenduri.....layannzzz ja.....budak jahat la katakan..ha3..aku ja yg jaat.. adik aku bek okay..ho3....

Hari Ahad menjelma tiba..hari ni aku ada 2 kenduri perlu aku attentd..satu jiran masa aku kecik, merangkap kawan aku n kawan mak aku n kawan sekerja aku....kendurik ni kat Penang nun..so kena pi awai la..satgi jam ateh jambatan susah la kan...kat Telok Kumbaq nu...perut tengah lapaq..food plak sgt la sedap...chee..da lapaq mesti hak biasa pun jadi sgt sedap..ha3...aku men blasah ja amic pic..ntah sapa2 la kat tepi tue..ha3...

hak gurl tu la kawan aku..

Da settle begambaq, sembang2 sket pahtu terus patah balik pi seberang..hak nih umah jiran aku masa aku kecik merangkap teman sepermainan aku..actually kan...nih aku nak story la satu kesah yg aku rasa cam bes tapi tak bes sgt la..nak dengar?..ha3..mane leh dengar..ako type la wei..ho3...kalau tidak aku yg kawen hari nih..ha3...ini kerna..jiranku ni dah dok tanya dah kat aku dulu, maw dak kat cucu dia..tp masa dia tanya tue aku tak teringin lagi nak pikiaq semua2 nih so jawapan aku..NANTI la...awai g nak kawen pun..muda g..ho3...so dok nanti..nanti..nanti...last2 cucu dia da kawen da ngan org len..kah3...padan muka ako..da la cucu dia encem, keja pun okay..tapi tue la...dia bukan utk aku dan aku bukan utk dia..so no hal lah...janji aku hepi ngan dunia aku la nih..ha3...sampai ja kat umah kenduri aku tgk dia segak mengenakan songket warna kuning dok layan mebe2 dia..aku wat tak tao ja..aku pi cari bubog kacang sebab aku lapaq tgk mebe aku dok makan depan aku..ha3..sambil dok makan tue..sempat la beborak ngan mak n tok dia n paling aku tekejut..leh tak tok dia mai dok pelok com ako..adoi..malu seh....taw la tak dan nak jadik cucu menantu..kah3....so itu lah kesah kepoyoan aku hari ahad tue..so sempat la aku snap gambar diatas pelamin anganku tak jadik...kah3...pape pun aku ngan tok dia mmg ngam sampai ari nih...layannnnzzzz...

tak dapat tuan..pelamin pun jadik la..


sempat snap time dok makan buboq

Malam menjelma dan tetiba ako dpat call dari seseorang yang memang lama dah dok usha aku..keh3..poyo okay ayat nih....jgn mare...ajak aku dinner..ho3..aku pun dah tak pi mana2..orait ja...janji kena mai amik aku kat umah..ha3...so kami g makan kat Route apa ekk number dia..lupa la plak...kat Perda nun...aku makan fish n chips n dia makan nasi goreng cina...lama tak sembang ngan dia semenjak dia da betukaq opis nih..so mlm tue banyak la benda kami sembang dari hal keja kepada la hal2 personal...aku kesian kat dia nih....bila la dia nak carik marka...aku suh ja dia cari sapa2 hak dia suka tapi tu la dia dok tunggu satu minah nih..tapi minah nih da ada pakwe..gena tue...ha3..borak punya borak sedaq2 pukoi 11..uih...cepat betoi masa berlalu..che wah...aku suh dia antaq balik la...satgi mamamia dok bisin lak kan...
~

2 comments:

[mohamadtahir] [mz] said...

jodoh pertemuan ditangan tuhan... xpa nti tntu ada yg lebih encem lebih bek dr tu utk ling... aminnnnn

:Dkiki...

{akudakjaat} said...

hahaha..insyaallah.....mudahan...keh3..